Belgrade Beer Fest 2010
4. dan
Ušće, Beograd
21. avgust 2010.

22. avgust2010.

Četvri dan BBF pripao je grupama Siddharta iz Slovenije, kao i domaćim Sunshine, YU grupa i Orthodox Celts.

Slovenci su došli ovenčani Adria MTV Awards za 2005. godinu i u svojoj desetogodišnjici postojanja su neprikosnoveno najpopularnija tamošnja grupa. Vizuelno atraktivni sa kombinacijom heavy zvuka, elektronike i melodičnih kompozicija, razdrmali su, ipak, poprilično malobrojnu, hard core publiku. Sat vremena svirke bilo je dovoljno da pokažu sve šta znaju. Zvučno impresivni ipak su do kraja nastupa pokazali poneke mane, koje se uglavnom iskazuju u sličnosti jednog dela materijala, iako je sam
početako bio poprilično jak. Prijem je bio dobar i grupa se zadovoljna povukla sa bine.

Sunshine dugo nisam čuo, a zna se šta su oni značili 90-tih godina - otpor protiv šunda i turbofolka i glas protiv u turbulentnim vremenima. Bane i kompanija su posle uvodne teme iz "Star Wars" silovito krenuli sa "Priđi mi ti" i "Zig Zigi". Devojčice su vikale: "Bane mi te volimo", a grupa je pokazala koliko je dobra na živom nastupu. Bane je prozivao "devojke" i "braću" da vidi kakav je odnos među polovima u publici, što je bio dobar uvod u "Žaklina traži sponzora". Sunshine je bio vizuelno veoma prijemčljiv, a kad je krenula "Miss J” publika je "poludela". Ređale su se "Makro", "Četnik, ustaša, partizan" i po mom mišljenju jedna od njihovih najboljih pesama "Misli mene gone" (u nešto drugačijoj, energičnijoj verziji). Izuzetno nabijena svirka gitariste i ritam sekcije pokazivala je da je uz semplove, Sunshine sinonim za jaku i živu svirku.
Završetak je pripao pesmama "Cocane” i "Iza horizonta" na bis, Bane je izjavio da je "iscurelo vreme" i da moraju da odu. Jako, jako dobar nastup!

Ako je ovo bilo baš onako kako treba, izuzetno velika posećenost nastupu YU grupe me je oduševila. Sa koliko žara je publika raznih uzrasta primila Dragog, Žiku, Petra i Slobodana bilo je zaista dirljivo. Oni su nam uzvratili jednim od najboljih, ako ne i najboljim nastupom na BBF-u. Ma ljudi "jedu" gitare koliko su dobri! Prava rock'n'roll svirka, silovita, poštena i oduševljavajuća.
"Nisam ja od kamena", "Kome se raduješ", "Dunavom šibaju vetrovi" doveli su publiku do usijanja i mada zvuči patetično, YU grupa i publika postali su jedno!
Kad je krenula "Šta će meni sada vatra" radosti nije bilo kraja. "Pustinja", "Odlazim", "Dunave, moj Dunave" samo su podgrejali ionako usijanu atmosferu.

Onda su filigranski odsvirali dugu verziju pesme "Sama" i nije bilo sumnje da im tu nema ravnih. Desetak minuta koliko je trajala verzija bilo je čisto uživanje. Na nju se nastavila predivna "Od zlata jabuka" i po meni pomalo previše često svirani "Crni leptir" koju uvek sviraju na koncertima. Inače pesma je izvanredna da se peva, pogotovo na koncertu kada možete da ređate terce i kvinte do beskraja.
Da bi sve ipak došlo do vrhunca pobrinulo se izvođenje večitog favorita, legendarne kompozicije "Čudna šuma". Tu je došlo do ludnice u publici, koja je prosto "eksplodirala". Sve se pretvorilo u jednu veliku, kako bi se staromodno reklo "igranku"!
Nostalgična "Mornar" otela se iz srca svima u publici, pa je YU grupa na izuzetno emotivan način završila svoj nastup.
Jeste, postoje već 40 godina, jeste, matorci su (osim Petra!), ali nisu nikad bili dosadni, već sebi dosledni i vešti da publici pruže prave emocije i visokoenergetski nastup.
Na tome im svaka čast